Untitled 1

Contengan Satu, 8.32 am (Februari 24, 2013)

Saja-saja mencoret post supaya tidak hilang idea :)


Devotees - Mahar Cinta

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap

Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu





Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bias mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terungkap

Pasti dirimu dapat melihat
Rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya..



Contengan peribadi. Hehe. Saya minat lagu ni. Tajuk dia Devotees - Mahar Cinta. Entah nape, bila dengar. Rasa menyirap dalam jiwa ni. Aish... Hahaha :D

Part paling saya suka, part lagu "Bukanlah aku sengaja..."

Satu perenggan tu paling best. Sebabnya lirik dia dekat je maksud dengan kita. Dekat camne? Ok, dalam bahasa mudah kita suka orang tu, tapi kita rahsiakan sampai suatu masa baru kita bagitau dia. Kita rahsiakan pun sebab faktor diri kita yang masih x sempurna(mungkin) atau masalah-masalah luar dugaan macam masalah belajar. Tapi, kalau kita bagitau sekarang. Kita takut bertepuk sebelah tangan dan takut tak diterima? Jeng, jeng, jeng...*angkat kening.

Tapi, dalam situasi lagu diatas. Dia tak bagitau si perempuan tu sebabnya dia tau kelemahan diri dia. Dia takut si perempuan tak dapat terima dia. Sebab tu dia hindarkan segala perkara yang menyebabkan hati dia terarah kepada perempuan tu dan fokus belajar. Impian dia, bila habis belajar, dah dapat keje yang best, nanti dia dapat pinang si perempuan tu. Cecece...cam drama korea *korea?blurrrr~~~

Lagu ni sama dengan situasi saya. Hahahahahaahahahaha :D


Fuhhh....penat explain. Hehehehe.

Lagu ini dikongsi sahabat di FB. Tak sangka ada lagu camni. Lama dah cari. Dia share, saya amik dengar. Lex je. Setiap hari saya putar-putar-putar dengar lagu ni. Hehehehehe...



No comments:

Post a Comment