PRN Sarawak - PAS kalah didunia, menang di akhirat

pasca PRN Sarawak, alhamdulillah dan tahniah kepada 11 calon yang bertanding. walaupun mereka kalah dimata manusia, namun kemenangan disisiNya. mungkin manusia pelik, PAS kalah dikatakan menang. sedangkan ada sebahagian calon PAS hilang deposit.

ketahuilah sahabat-sahabat, kemenangan bagi PAS bukanlah kemenangan memerintah Sarawak, akan tetapi kemenangan kepada PAS adalah bilamana PAS mampu menyampaikan dakwah islam di bumi kenyalang itu. mampu mengembangkan syiar islam, mampu membantu perjuangan islam. itulah kemenangan islam. cuma jika ditakdirkan allah PAS mengisi kemenangan di Sarawak, itulah adalah bonus kepada kita kerna gerak kerja islam disana tanah kenyalang.

buktinya, undi kepada PAS meningkat di kebanyakan tempat. ini menampakkan PAS mula diterima masyarakat, dengan pendekatan politik islam yang syumul. tambahan lagi, kita mampu masuk ke daerah-daerah pendalaman menyebarkan islam sambil berdakwah menggunakan medium PAS. orang-orang asli mula mengenal islam. juga PAS turut membawa gelombang baru, politik matang dan sejahtera melalui acuan islam dibumi Sarawak. itulah kemenangan yang sebenar, diimpikan oleh PAS. calon-calon PAS menyantuni masyarakat Sarawak tanpa segan silu, menunjukkan qudwah hasanah kepada mereka. ini adalah trend dakwah kotemporari, selain politik, dakwah melalui kelakuan menarik minat orang Sarawak.

wahai pejuang, janganlah kamu berduka dengan kekalahan di Sarawak. akan tetapi bergembiralah, kerna kita sudah mampu membawa legasi Saad Abu Waqas yang berdakwah ditanah China, tanah yang begitu asing dengan islam. itulah jentera pilihanraya PAS, yang membawa islam ditanah yang cukup asing, dimana rata-rata penduduk Sarawak tergolong dalam kumpulan orang asli, bukan islam dan lain-lain lagi. jika kamu berjuang kerana allah, ingatlah tiada istilah kecewa mahupun sedih dengan keputusan ini. berlapang dada. kerna tujuan PAS hanyalah satu : islam!

selepas PRN Sarawak, mungkin kita akan ke PRK Kuala Kangsar Perak dan Sungai Besar Selangor. insyaAllah, momentum yang ditunjukkan PAS kebelakangan ini menunjukkan sesuatu yang positif. pasca Himpunan Anak Muda Istiqamah(HIMMAH) Perak menunjukkan satu gambaran bahawa PAS akan bangkit menjulang islam. dengan semangat Dewan Pemuda Pas Malaysia, bersama Dewan Muslimat Pas Pusat, juga Dewan Himpunan Penyokong Pas. insyaAllah kita bakal mengisi kemenangan islam di malaysia.

akhir kalam...

"jika kamu menolong agama allah, allah akan menolongmu dan memperteguhkan tapak pendirianmu" (muhammad : 10)

"infiru kifafan wa tsiqala..."

No comments:

Post a Comment